sâmbătă, 13 aprilie 2013

Mafiotul reevaluat şi generalul cu coc

        Într-o intervenţie publică la TVR generalul de brigadă  cu coc a anunţat că toate pensiile militare au fost revizuite, iar deciziile de revizuire au fost transmise beneficiarilor până la 30 decembrie 2011. Era încă o victorie a sistemului mafiot portocaliu  împotriva pensionarilor militari români.  Deoarece eu nu figuram printre aceşti „fericiţi”,  în luna ianuarie 2012 timp de trei săptămâni  am sunat zilnic la Casa Sectorială de Pensii a M.Ap.N.,  solicitând să-mi fie eliberată  decizia de pensionare revizuită. De la operatorii care mi-au răspuns am primit informaţii contradictorii asupra sumei cu care urma să îmi fie diminuată pensia şi asupra cauzelor neeliberării deciziei de revizuire.În aceste condiţii, la 1 februarie 2012,  am înaintat un raport către doamna general cu coc, cerând să-mi rezolve legal această situaţie.În acelaşi timp  atenţionam persoana respectivă asupra unor nereguli  existente în activitatea subordonaţilor săi ( rezolvarea unei contestaţii după 253 de zile, neeliberarea  buletinului de calcul, însoţit de copii după documentele care au stat la baza  scăderii cuantumului  pensiei, nepunerea în  aplicare a hotărârii judecătoreşti  definitivă şi irevocabilă a Curţii de Apel Constanţa, prin care se anula decizia de recalculare şi se repunea în plată pensia conform Legii 164/1995.  În naivitatea mea încheiam acest raport astfel:”Vă somez să respectaţi, dumneavoastră şi subordonaţii dumneavoastră, legile ţării, pentru că mai devreme sau mai târziu veţi răspunde pentru toate abuzurile”. În sfârşit, după acest demers, la 16 februarie 2012 am primit decizia de revizuire. Nu bănuiam atunci care vor fi consecinţele acestei  întârzieri, cauzată exclusiv de personalul Casei Sectoriale de Pensii  a M.Ap.N.
  La  2 aprilie  2013 am primit Decizia nr.14558388DBT din 28 martie 2013 privind recuperarea sumelor încasate necuvenit cu titlu de prestaţii de asigurări sociale, prin care eram anunţat că în perioada ianuarie – februarie 2012 mi s-au plătit şi am încasat necuvenit drepturi de pensie în sumă netă de 1013 lei”. Practic din cauză că decizia de revizuire mi-a fost eliberată în februarie 2012 şi nu în decembrie 2011 cum prevedea legea, iar în lunile ianuarie şi februarie am primit aceleaşi sume ca în anul 2011, acum sunt obligat să le restitui. Eu care am încercat pe toate căile să determin pe generalul cu coc  şi subordonaţii săi să-mi elibereze la timp decizia de revizuire, sunt vinovat. Şi sunt obligat să restitui această sumă! Acest lucru se poate întâmpla doar într-o ţară condusă de tâmpiţi. Primul ministru, domnul Victor Ponta, referindu-se la erorile/greşelile făcute de către cei de la Casa Sectorială de Pensii a M.Ap.N. arătă că dacă a greşit statul, nu plăteşte omul. Dacă au greşit cei de la stat, plătesc cei de la stat". Ar fi prea frumos să fie aşa. Până una alta eu trebuie să mă adresez tribunalului  pentru a contesta această decizie. Este al treilea proces  pe care îl  intentez  M.Ap.N  sau Casei Sectoriale de Pensii. Şi m-am cam săturat. Doi ani şi jumătate am manifestat împotriva mafiotului reevaluat şi a generalului  cu coc. Pentru modul în care şi-au bătut joc de noi, la ordinul  preahăhăitului guvernator, aceştia au primit recompense binemeritate. Primul, a fost impus  vice-prim ministru, culmea în guvernul USL şi acum luptă, zic unii pentru drepturile noastre . Ptiu drace, asta ne mai lipsea!  Iar ea, Mirela pentru prieteni, a fost avansată general maior, cu coc cu tot. Eu personal  nu  vreau să mai aud sau să mai văd aceste personaje dubioase , care de peste patru ani ne-au făcut viaţa un calvar. Recalcularea, revizuirea, regularizarea şi mai nou recuperarea sunt opera lor . Ei sunt cei care au distrus sistemul militar de pensii şi noi nu avem dreptul să uităm şi să iertăm !
  În plan personal, dar şi pentru toţi ceilalţi pensionari militari, nesiguranţa zilei de mâine rămâne.  Nu am nici cea mai mică garanţie  că în perioada următoare nu voi mai avea surprize ca aceasta cu recuperarea.Este foarte posibil având în vedere că până acum am primit trei decizii de revizuire:  la 16 februarie 2012 - în plată cu 3795 lei; la 21.05.2012-  în plată cu 3.801 lei; la 1 februarie 2013 - în plată cu 3819 lei. Culmea, toate sunt în vigoare începând cu 1 ianuarie 2011. Semnificativ ar fi şi faptul că Buletinul de calcul care însoţeşte Decizia privind recuperarea sumelor încasate necuvenit, are la bază, pentru perioada 1 ianuarie -28 februarie 2012, Decizia de recalculare 099655 din 24 martie 2011, eliberată în baza Legii nr.164/2001, lege care la data respectivă  era abrogată .Sunt convins că foarte mulţi colegi sunt în situaţii asemănătoare. Ne putem aştepta,  atât timp cât  cele două personaje sinistre rămân  în funcţii , la alte operaţiuni începând cu R - reaşezare, reverificare,reajustare,rectificare, etc- toate cu consecinţe negative pentru noi. Ce avem de făcut? Să acţionăm cu demnitate şi  fermitate pentru înlăturarea tuturor celor care ne-au adus în această situaţie. Avem o primă ocazie pe 19 aprilei 2013 în Piaţa Universităţii. Luptând avem o şansă, cei care aşteaptă dreptatea până la capăt” de la mafiotul reevaluat şi generalul maior cu coc se înşeală amarnic. Dreptatea se obţine  numai prin luptă şi fără nici un compromis cu dracul!

Col.(r) Remus Macovei